Книгата е плод на дългогодишни изследвания и наблюдения в областта на обучението по български език. Макар че е скромно озаглавена „Помагало по методика на обучението по български език (теоретически и практически насоки)“, книгата е много повече от помагало. Освен че в нея са представени систематизирано методически знания, благодарение на креативния подход на авторките към съвременни проблеми и предизвикателства в обучението по български език, книгата представлява сериозен приносен труд в съвременната методическа теория и практиката. Неговата голяма функционалност произтича преди всичко от системното и задълбочено представяне на конкретни образователни и социокултурни феномени. Професионално е разкрит социокултурният контекст, в който функционират занятията по български език като първи език. С успешното използване на съвременни постановки от методиката на обучението по български език се съдейства за информационното обогатяване на учители и студенти, като основа за техни търсения и иновационни решения.
Предлага се опитно проверена система от методически задачи, която има стойност както за теорията, така и за практиката.
Теоретичните постановки са подкрепени с богат илюстративен материал от практиката – фрагменти от уроци и система от полифункционални упражнения. Обосновават се разнообразни идеи за развиване и усъвършенстване на комуникативноречевите умения на учениците
Описанието на интерактивните методи е сериозен принос и ще бъде полезно както на студентите – бъдещи учители, така и на учители, отдавна завършили висшето си образование, които не познават в достатъчна степен тези форми на образователно взаимодействие, подпомагащи активното включване на подрастващите в образователния процес.
Отзиви
Все още няма отзиви.