Тази книга има за цел да разкрие пред читателите някои от характерните черти на теориите за училищното възпитание, с акцент към по-съвременните и функционални схващания по тази проблематика.
Заглавието е „Теории за училищното възпитание“, тъй като не може да се конструира една единствена теория, която да предпише на читателя общовалидна и еднозначно правилна постановка в огромното многообразие от виждания в тази насока. Всъщност моята цел е именно да го накарам да мисли, прецени и преоцени някои от идеите на авторитетите в тази област, като прояви критичност и собствено отношение по обсъжданите в книгата въпроси. От съдържателна гледна точка теориите са също няколко – за нравственото, интелектуалното, социалното и т.н. възпитание.
Разгледаната проблематика далеч не изчерпва всички аспекти на възпитанието и организацията му в училищна среда, но е опит да се застъпят моменти, особено важни за живот в постмодерния ни свят.
Книгата е предназначена за преподаватели, научни работници, студенти и специалисти в областта на възпитанието, които си задават въпроси, търсят нееднозначни отговори и осъзнават значимостта на възпитанието в образователния процес. На някои от разгледаните от мен въпроси е даден задълбочен отговор от редица други автори, представени в текста и използваната литература, а на други не е отделяно съществено внимание, така че желанието ми е за един, по-възможност малко по-различен и интегративен поглед в труднообхватната проблематика на теориите за училищното възпитание.
Отзиви
Все още няма отзиви.